My next adventure - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Roos Burg - WaarBenJij.nu My next adventure - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Roos Burg - WaarBenJij.nu

My next adventure

Blijf op de hoogte en volg Roos

11 Oktober 2013 | Australië, Adelaide

Lieve volgers,
I wrote this blog in English and Dutch. English comes next.
Hier ben ik weer met een nieuwe blog.
De laatste 2,5 maand waren erg druk, omdat ik elke dag gewerkt heb. Ik heb een super tijd gehad in Eucla. Ondanks dat ik elke dag gewerkt heb, had ik altijd tijd tussen het werken door om te gaan zwemmen of whatever en ik kan zeggen dat ik me echt gelukkig voelde in het roadhouse. Ik heb geleerd over de hele hotel/motel wereld en ik heb nu wat horeca ervaring op kunnen doen wat me verder zal helpen op reis. Het is een best wel groot en druk roadhouse omdat veel reizigers er langs komen, dus ik weet nu wat het is om in drukke horeca te werken. Ik heb veel restaurant/café shifts gedraaid en ik moest het hele restaurant in mijn eentje runnen. Ik kan je zeggen dat het soms gekkenwerk was. 15 tafels met klanten en ik moest alle bestellingen opnemen, het eten brengen en er voor zorgen dat hele restaurant er goed en verzorgd uit zag, maar ik vond het werken geweldig.

Ik heb fantastische mensen ontmoet en heb adresjes door heel t land nu. Het team was ook super om mee te werken. We hadden zoveel lol in de keuken, altijd grappen maken en lachen. Na het werk gingen we vaak naar de border, de grens van Zuid-Aus wat drinken en muziek (jukebox) luisteren. Het echte Aussie outback gevoel. Ook veel vliegen, stof/zand en sommige super warme dagen, maar ik zal het missen! Ik kan je zeggen dat ik nog nooit ergens geweest ben waar zoveel vliegen waren. Sommige dagen was het 40 graden en het leek wel een kerkhof van insecten in elke ruimte, ze waren overal. Het was net een plaag. Het kon er ook erg heet worden. De temperatuur was het ergste niet, het kon zo hard waaien dat het net voelde alsof je voor een oven stond en stof/zand in je ogen, je haar, overal. Ik begreep eerst niet waarom de Aussies zeuren over het hete weer, ik zou dromen van dat heerlijke warme weer in Nederland, maar ik snap het nu wel. Desondanks zou ik toch graag dat weer in Nederland willen . De laatste tijd was de temperatuur gemiddeld rond de 30 graden. De zon maakt alles zo mooi, de zee was zo helderblauw en prachtig wit zand. Ik ging zo vaak als ik kon naar de zee.

Na 2,5 maand in Eucla vond ik het tijd om te gaan. Eucla is in the middle of nowhere dus ik begon het stadse leven te missen. Omdat het roadhouse in een erg afgelegen plek gevestigd is, krijg je goed betaald. Ik ben zo lang mogelijk gebleven om zoveel mogelijk geld te sparen voor mijn verdere reis en ook dankzij de vele uren die ik gemaakt heb is dat zeker gelukt. Dus nadat ik besloten had weg te gaan wist ik een lift te regelen naar Adelaide (Zuid Australie) 15 uur rijden. Ik kon met een vrachtwagen meerijden, ze reden gelijk door. Een van de twee vrachtwagenchauffeurs bood me aan bij hem en zijn familie te blijven dus dat is waar ik nu ben. Het verwondert me elke keer weer, hoe gastvrij mensen kunnen zijn. Kun je het je voorstellen, ze geven me een lift van 15 uur, nodigen me uit in hun huis en geven me hun eten, geweldig! Vandaag ben ik lekker wezen winkelen, het voelde gek om weer in de stad te zijn, maar ook heel goed.

Dinsdag vlieg ik naar Melbourne en woensdag vlieg ik naar Alice Springs om de rock tour te doen en mijn vriendinnetje, Cynthia die ik in cairns ontmoet heb op te zoeken. Vanaf daar gaan we samen naar Darwin en langs de West kust reizen. Van Alice gaan we naar Darwin en vanaf daar langs de hele kust naar beneden reizen. We eindigen in Perth. Hoe precies weten we nog niet. Zo goedkoop mogelijk. We gaan veel couch surfen. Backpacker style, haha. Na ongeveer 5/6 weken west kust vlieg ik naar Bali met een ander vriendinnetje die ik hier ontmoet heb. Ik weet nog niet hoelang ik daar blijf. Met oud en nieuw kom ik weer terug naar Aussie en ga ik naar een groot strandfeest in Bondi beach. Na oud en nieuw is mijn plan naar Melbourne te gaan en daar werk te zoeken voor ongeveer drie maanden, maar wie weet wat er in twee maanden allemaal kan gebeuren. Ik vind het heerlijk niet te weten wat er komen gaat en just goooo with the flow.
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk om reacties te lezen, dus twijfel niet om iets te schrijven.

Tot snel maar weer!

Veel liefs van mij


Dear followers,
Here I am with a new blog.
The last 2,5 months were pretty busy, because I worked every day. I had a great time at Eucla. Although I worked every day I still had time in between to go swimming or do whatever and I can say I felt truly happy working at the roadhouse. I learned about the whole hotel/motel business and now I have some hospitality experience which will help me on my further journey. It is a quite big and very busy roadhouse because lots of travellers come through so I know what it is now to work in busy hospitality. I did a lot of restaurant/café shifts and had to run the whole restaurant by myself. I can tell you it was crazy sometimes. 15 tables with costumers and I had to take all the orders, bring all the meals out and make sure the whole restaurant looked nice and clean but I enjoyed it so much. I loved the contact with the people.

Met such amazing people, got lots of places to stay through the whole country now. The team was amazing too. We had so much fun in the kitchen, always making jokes and having laughs. After work we often went to the border from South Australia to have some drinks and listen to (jukebox) music. The real Aussie outback feeling. It came along with heaps of flies, lots of dust and some super hot day,s but I will miss it! I can tell you I have never been in a place with so many flies. It was crazy. Some days it was 40 degrees and it looked like a plague. They were everywhere. It could be really hot too. The temperature wasn’t the worst thing, but the wind was. Windy meant super windy, so windy you’ll get sand and dust in your eyes, hair everywhere. The wind made it really hot too. When I heard people complaining about the weather I thought god I would die for weather like this in Holland. I thought how nice a breeze but no it felt like you just opened the door of an oven. But still I would love to have weather like this back home. Lately is was about 30 degrees every day. The sun makes everything look so pretty. The ocean looks so blue and the sand so white, I went there as often as I could.

After 2,5 months in Eucla I thought it would be time to go. Eucla is in the middle of nowhere and I start to miss the city life. Because the roadhouse is in a very remote place the paying is really good. I stayed as long as I could to save money for my travels and also because of the many hours I made I have enough to travel again. So I managed to get a lift back to Adelaide (15 hours from Eucla) with two truckies and they drove straight trough. One truckie offered me to stay with him and his family so that’s where I am now. It still surprises me how hospitable the people are. Can you imagine, they give me a lift of 15 hours, invite me in their home, give me their food. Amazing! I did some shopping today, it felt so weird to be in the city again but so good!! I’m going to the hairdresser tomorrow, can’t wait! I cut my own hair in Eucla, and it doesn’t look too good! Hahaha. I decided hairdressing shouldn’t be that hard, haha. So they have to fix my hair up.

On Tuesday I’ll fly to Melbourne and Wednesday to Alice Springs to do the rock tour and meet up with my friend, Cynthia who I met in Cairns. We are going to travel the West Coast together. From Alice we’ll go to Darwin and then all the way down to Perth. How exactly we don’t know. As cheap as we can, do lots of couchsurfing. Backpacker style, haha. After 5/6 weeks West Coast I’ll fly to Bali meet up with another girl I met here and have a holiday there for I don’t know how long yet. Then I’ll come back to Aus and fly to Sydney for New Years, a big party at Bondi beach and I’ll meet up with some friends there. After Sydney my plan is go to Melbourne and work there for another 3 months, but who knows what’s gonna happen in two months from now. I love not knowing what’s going to happen and just goooo with the flow.

Thanks for reading my blog. I like to read comments so don’t hesitate to leave a message :D

Seeyas next time!

Love, Roos

  • 11 Oktober 2013 - 14:17

    Miek:

    Ha die Roozie,
    Leuk om te lezen, na hard werken, weer lekker op reis, en bij een family nu, wat gaaf zeg, leuk dat je naar Bali gaat, was ik ook, de processies vond ik indrukwekkend, bv dodenceremonie, klinkt raar, maar is prachtig. De kechak apen dans is ook prachtig, geniet van je avonturen, ik volg je, dikke kus Miek

  • 11 Oktober 2013 - 14:34

    Jacqueline:

    Hoi Roos,

    Het is alweer een poosje geleden dat ik een reisverslag van je heb gelezen . Jij weet het altijd weer boeiend te maken. Meisie, wat ben je druk geweest met werken. Het wordt nu toch echt tijd om weer een beetje te relaxen. Je gaat nog heel veel avonturen te gemoet. Nou Roos geniet van elk moment meis en tot je volgende reisverslag. xxxxxxx Jacqueline van Teeffelen.

  • 11 Oktober 2013 - 16:05

    Peter:

    Mooi....echt mooi...je volgt een goed pad!

  • 11 Oktober 2013 - 16:42

    Corina:

    Roos ga je t verhaal nog vertellen van Marly en de baby kankeroe. Dat vergeet ik mn leven niet meer. Zo fijn om je bijzondere verhalen te lezen. Veel succes met je nieuwe avonturen. Hou van jou Dikke kus Mamsel Xxx

  • 12 Oktober 2013 - 15:49

    Corina:

    Oeps Kangoeroe hihi

  • 29 Oktober 2013 - 19:14

    Wil:

    Ha Roos, voor het eerst eindelijk je Nederlandse verhalen gelezen. Wat heb je al veel gedaan en meegemaakt zeg! Heel avontuurlijk en superdapper allemaal! En volgens mij loop je de hele dag te genieten van alles. Nog een he fijne tijd gewenst verder! Groetjes van de moeder van Hester, Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 11822

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

27 Mei 2013 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: