My outback experience - Reisverslag uit Eucla, Australië van Roos Burg - WaarBenJij.nu My outback experience - Reisverslag uit Eucla, Australië van Roos Burg - WaarBenJij.nu

My outback experience

Blijf op de hoogte en volg Roos

21 Augustus 2013 | Australië, Eucla

Dear followers,

This blog I wrote in English and in Dutch.
I just had my first two weeks at my new job. I realy like it here. It's a very nice team of people working here, they are very interested and take good care of me. The job concists of cleaning the motel rooms, kitchen and the caravanpark, kooking, waitressing, bar, helping in the kitchen, serving in the station. Every day you do something else so it doesn't get boring. Usely I start early around 6.30 AM and finish around 1.30 PM and sometimes I got a double shift and have to come back in the evening to do waitressing. I got my own room here and share a badroom with two others. It's simple but good enough.

After work I often visit my coleague Steve, the maintenance worker. He is a real Aussie, brought up on cattle farms and he often takes me and other coleagues on little adventures in the outback. There are a lot of wild animals to spot here, wild doggs, dingo's, kangaroos, wombats. He also has a 2 wheel drive quad wich I can borrow whenever I want to go the beach or ride in the sanddunes. That's 5k from where I live. Steve has three doggs and I play with them almost every day. One of his doggs, Marly was hit by a car and unfortunatly has only three leggs, but what an energy does this animal have. I fell a bit in love with her. I can always take her for a walk or to play and sometimes she sleeps with me as well. In a few weeks Steve is going on a holiday and he asked me to take care of his doggs. There are also two horses here, Rummy and Dolly and after work I often visit them too. At the moment I can't ride them because Dolly is to little for me and Rummy is lame. In the evenings we often make a bonfire or sit together in the bar but often I go to bed early because I have to work early the next day and I'm feeling tired. Usely I work around 50 hours a week but also a few broken shifts .

Working in the outback is a total new experience for me. I find it great! The roadhouse is very busy so I meet a lot of travellers and get many tips for places where I should go and some people even offer me a place to stay. I love meeting al this people and see how the true outback life is. It definitly has his own beauty. The hot water is limited so only short showers and it's a very dusty and dry but other than that it's mostly sunny and a beautiful place. I can see the whole coastline from the roadhouse and it's a stunning view, especially in the evening when the sun goes down and in the morning when the sun comes up it looks stunning with al these beautiful colours. I can watch it for hours. The ocean looks very pretty up here too, I have'nt seen it so blue elsewhere in Australia and if you are lucky you can see some whales or big sharks. This is where a lot of fisherman come to catch big sharks. The great whites and bullsharks are here so most people don't go swimming.

I'll stay here for two more months to save money for my travels. The paying is good here and I can't spend it either because it's in the outback. After that I'm going to visit my friend who is working in the outback of Alice Springs and we'll do the rock tour together, visit the holy aboriginal spot and sleep in a swag under the stars. After that we'll travel to Darwin, all the way up and then it's the plan to hire a campervan and travel along the whole westcoast. Can't wait!!

Ik heb net mijn eerste week bij mijn nieuwe baan gehad. Ik heb het heel erg naar mijn zin hier. Het team waarin ik werk is heel gezellig, ze zijn heel geïnteresseerd en zorgen goed voor mij. De baan bestaat uit schoonmaken van de motel kamers, keuken en het caravanpark, koken, serveren, bar, helpen in de keuken en klanten helpen in het tank station. Elke dag doe je iets anders dus het wordt niet saai. Ik start meestal om 6.30 's ochtends tot 13.30 in de middag en soms heb ik een dubbele shift en moet ik 's avonds terug komen om te serveren in het restaurant. Ik heb mijn eigen kamer en deel de badkamer met twee anderen. Het is simpel maar goed genoeg.

Na het werk ga ik vaak langs bij m'n collega Steve, de klusjesman. Hij is een echte Aussie, groot gebracht op boerderijen en hij neemt mij en een paar andere collega's vaak mee voor avontuurtjes in de outback. Er zijn heel wat wilde dieren te spotten hier, wilde honden, dingo's, kangaroos, wombats. Hij heeft ook een 2wheel drive quad die ik altijd mag lenen om naar het strand te gaan, dat is 5 km hier vandaan en te crossen over de zandduinen. Steve heeft drie honden en daar speel ik bijna elke dag mee. Een van zijn honden, Marly is aangereden door een auto en heeft helaas nog maar drie pootjes, maar wat een energie heeft dit beest. Ik ben een beetje verliefd geworden op haar. Ik mag haar altijd meenemen om te wandelen of te spelen en soms slaapt ze ook bij mij. Binnenkort gaat Steve drie weken op reis en hij heeft gevraagd of ik de zorg wil dragen voor zijn honden. Er zijn ook twee paarden hier, Rummy en Dolly en na het werk ga ik vaak ook even bij hun langs. Ik kan op het moment niet rijden want Dolly is te klein voor mij en Rummy is kreupel. 'S avonds maken we vaak een vuurtje of zitten we samen in de bar, maar vaak ga ik ook vroeg naar bed omdat ik de volgende dag zo vroeg op moet en best wel moe ben. Ik werk gemiddeld zo'n 50 uur en soms ook gebroken diensten.

Werken in de outback is een totaal nieuwe ervaring voor mij. Ik vind het super! Het roadhouse is erg druk dus ik ontmoet veel reizigers en krijg veel tips over plaatsen waar ik naar toe moet gaan en sommige mensen bieden me zelfs een slaapplek aan. Ik vind het heel leuk om al die verschillende mensen te ontmoeten en te ervaren hoe het echte outback leven is. Het heeft zeker weten zijn eigen schoonheid. Warm water is gelimiteerd dus alleen korte douches en het is erg stoffig en droog maar behalve dat is het bijna altijd zonnig en een prachtige plek. Ik kan de hele kustlijn zien vanaf het roadhouse en vooral in de avond als de zon ondergaat en in de ochtend als de zon opkomt ziet het er zo mooi uit met allemaal kleuren. Ik kan er uren naar kijken. De oceaan ziet er ook geweldig uit hier, nergens in Australië heb ik het nog zo blauw gezien en als je geluk hebt zie je walvissen of grote haaien. Veel vissers komen hier om haaien te vangen. De grote witte haaien en de bullsharks zitten hier dus de meeste mensen wagen het niet om te gaan zwemmen.

Ik blijf hier nog twee maanden werken om geld te sparen voor mijn volgende reis. Het betaalt heel goed en omdat het in de outback is kan ik ook weinig uitgeven. Daarna ga ik een vriendinnetje opzoeken die in Alice Springs in de outback aan het werk is en daar gaan we samen een tour doen in Alice Rock, de heilige aboriginal plek bezichtigen en slapen in een swag onder de sterren. Daarna gaan we samen naar Darwin helemaal boven in en dan is het plan om samen een camperbusje te huren en de hele westkust te gaan bereizen.
Kan niet wachten!!

  • 24 Augustus 2013 - 19:53

    Gerda De Visser:

    Hoi Roos,

    Ik ben er eens even voor gaan zitten om al je verhalen te lezen. Ruth stuurt mij iedere keer een mailtje als je weer iets op waarbenjij.nu hebt geplaatst.
    Wat heb jij al veel meegemaakt in korte tijd zeg. Dat je nog tijd hebt om zulke leuke verslagen te schrijven :-). Erg leuk ook dat je het in het engels en nederlands doet!
    Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal.
    Geniet er van.

    Groetjes Gerda de Visser (collega van je vader)

  • 11 Oktober 2013 - 13:05

    Roos Van Der Burg:

    He Gerda,

    Wat leuk dat je mijn avonturen volgt.
    Ik heb inderdaad veel mee gemaakt in korte tijd, heb het super erg naar mijn zin! Australie is een geweldig land wat super veel te bieden heeft. Ik ga nu mijn volgende blog posten.

    Veel liefs van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 11825

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

27 Mei 2013 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: