My first week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roos Burg - WaarBenJij.nu My first week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roos Burg - WaarBenJij.nu

My first week in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Roos

03 Juni 2013 | Australië, Sydney

Ik ben hier pas een weekje maar ik heb al zoveel gave dingen gezien en mee gemaakt. Mijn reis ging heel goed, ik ging alleen op reis maar je bent eigenlijk niet alleen want juist als je alleen bent ontmoet je overal mensen. Ik werd opgehaald door een super lief stel uit Nederland die pas geleden zijn geemigreerd naar Aussie. Ze hebben mij met alles geholpen, een bank rekening openen, een tax file number aanvragen en een Australisch telefoonummer. Het zijn onwijs lieve mensen en ik voelde me gelijk heel erg welkom. Er was ook nog een duits stel die bij hun verbleef, ook bacpackers dus ik kwam binnen en we zaten gelijk gezellig bij een kampvuurtje op hun terras verhalen uit te wisselen. Deze hele week ben ik elke dag er op uit gegaan om Sydney te bekijken het was geweldig!! Het is echt een mega grote stad, 1/4 van Nederland. Alle touristische dingen gedaan uiteraard, 's avonds was er Vivid lights festival, overal kunstwerken met lichten. Dat zorgde voor prachtige plaatjes! Tijdens het rondkijken in Sydney nog een hele leuke meid ontmoet waar ik een paar keer mee heb afgesproken en lekker mee heb gegeten. Onverwachtse gezelligheid! Zaterdag was de laatste dag voor ze naar huis ging en we hadden elkaar net gedag gezegd en ik liep door de stad om de trein naar huis te pakken. ik hoorde allemaal harde muziek ergens vandaan komen dus ik ging op het geluid af en het bleek een super grote club te zijn.. IVY heet het. Beetje hetzelfde als Pacha. Ze hebben open ruimtes binnen zonder dak en een zwembad echt heel gaaf!! Ze feesten heel de dag door het was namelijk pas 19.00 's avonds haha. Ik was gewoon gezellig een praatje aan het maken met de bewaker en toen zei die opeens, go in!! Have a look you can go for free. Haha normaal kost het 60 dollar! Stond ik daar in mn trui met mn rugzak, had gelukkig nog een normaal wit shirt bij me haha dus ik naar binnen een beetje onwennig in je eentje in zo'n mega club maar binnen not time had ik heel veel mensen ontmoet, een hele leuk groep met mensen van all over the world allemaal reigers en het was een fantastische avond! De hele nacht gefeest en alle grote clubs in Sydney gezien en allemaal gratis haha greaaaat!! Oja ik heb ook nog een walvis tour gedaan, heel gaaf dus ik heb walvissen mogen zien. Was alleen jammer dat ze niet helemaal boven water kwamen, denk dat ze bang waren voor de boten.. gisteren vertrokken naar mn tweede adresje van couch surfing. Couch surfen houdt in dat je gratis bij locals verblijft en die laten je soms ook nog de omgeving zien, echt heel leuk! Nu ben ik in Gosford en ik blijf hier tot woensdag dan ga ik naar mn volgende adresje en daar ga ik ook een weekje werken in een Pizza restaurant dus dan verdien ik weer wat geld. Daarna vertrek ik naar het Noorden, 5/6 uur reizen naar Byron Bay. Dat was mn verhaaltje even samengevat haha ik heb t geweldig hier, ik geniet van alles. Alles is relaxed hier, iedereen zegt no worries en zo voelt het ook echt. Niemand maakt zich zorgen en is super vriendelijk en open. Ik ben nu al verliefd op dit land en mijn avontuur is pas net begonnen!

  • 03 Juni 2013 - 15:35

    Corina:

    Meid wat heerlijk toch voor je. Fijn om je blog te kunnen lezen en delen. Zoveel mensen vragen hoe het met je gaat en wat je allemaal doet. Daud vraagt elke avond wat je hebt gedaan en of alles wel goed gaat, haha lief he. Ik vertel maar niet alles hihi. IK ben zo trots op je. Gun het je zo. Geniet meis geniet and have fun. Je leeft jou leven!! Hou van je dikke kus en knuf Mamsel <3

  • 03 Juni 2013 - 19:40

    Annemieke:

    Ha die Roos, leuk je verslag van je eerste weekje te lezen. Je beleeft veel, t gaat allemmal goed af, had ook niet anders verwacht, geniet nog heerlijk veder....dikke kus Miek

  • 03 Juni 2013 - 20:12

    Geerte:

    Hoi Roos, wat geweldig dat je het zo goed naar je zin hebt in het prachtige land Australië !!! Ik hoop, maar weet eigenlijk wel zeker, dit wordt een prachtige, niet te vergeten tijd!!! We hebben zelf de ervaring van maar 3 weken, maar Sebastiaan van een jaar, en het is geweldig!

    Geniet van alles om je heen en van iedere dag, want voor je het weet is het voorbij ! Heel veel plezier !!

    Groetjes van Geerte ( oude schoolvriendin van je mamsel, en moeder van de info Sebastiaan, ha,ha )

  • 03 Juni 2013 - 21:30

    Sergej, Leonieke, Rosalie En Sem:

    Hoi roos,

    Wij weten pas n paar dagen dat je in australie bent..
    Maar wat klinkt het ontzettend gaaf en mooi daar!
    Leuk om je verhaal zo te mogen lezen.

    Heel veel plezier en geniet ervan!! :)

    Liefs xx van ons


  • 03 Juni 2013 - 21:40

    Wilma Van Varik:

    Hey Roos,

    Gaaf land he!!! En de mensen zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam dat hebben wij ook zo ervaren.
    Je gaat verder naar het Noorden las ik. Hoe hoger je gaat hoe mooier het word.
    En als het kan vergeet Fraser Island niet en Hervey Bay dat is geweldig!!. Geniet lekker van je prachtige reis en maak mooie herinneringen. It's once in a lifetime down under. Wij gaan je zeker volgen op je blog.

    Groetjes Wilma van Varik

  • 04 Juni 2013 - 23:37

    Esther:

    Super leuk om te lezen!! Blij voor je. Geniet ervan meis! X Esther

  • 04 Juni 2013 - 23:52

    Gerda De Visser:

    Hoi Roos,

    Ik weet niet of je me nog kent (Gerda van Promac) Je vader vertelde van je avontuurlijke reis!! Gaaf hoor.
    Ik zou er bijna jaloers op worden:-). Zo te lezen ben je de eerste week prima doorgekomen. Ik geloof dat Ruth zich geen zorgen hoeft te maken om jou. Ik ga je verhalen zeker volgen!! Geniet er van....
    Groetjes van Gerda de Visser

  • 19 Juni 2013 - 11:37

    Herma:

    geniet er maar lekker van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 11835

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

27 Mei 2013 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: