The red center, Darwin and the Westcoast! - Reisverslag uit Broome, Australië van Roos Burg - WaarBenJij.nu The red center, Darwin and the Westcoast! - Reisverslag uit Broome, Australië van Roos Burg - WaarBenJij.nu

The red center, Darwin and the Westcoast!

Blijf op de hoogte en volg Roos

07 November 2013 | Australië, Broome

Lieve volgers,

Hier ben ik weer met een nieuw reisverslag. Ik ben pas weer een paar weken aan het reizen en ik heb alweer zoveel mee gemaakt, te veel om op te noemen, maar ik zal mijn best doen zoveel mogelijk te vertellen. Vanuit Adelaide ben ik naar Alice Springs gevlogen, het midden van Australie om een driedaagse tour te doen en te meeten met Cynthia, die ik eerder met reizen ontmoet had. Dit was een geweldige ervaring. Het was een totaal andere outback ervaring als Eucla. Het was super warm, zo rond de 40 graden en hele droge hitte, maar nam de pret niet weg van de geweldige dingen die ik daar gezien heb. Heel veel hikes gedaan, bijzondere aborginal plekken en aborginal kunst, rode landschappen vol met rotsen en enorme stenen. In de driedaagse tour sliepen we in swags onder de sterren en dit was een super ervaring. Ik had niet verwacht dat ik zo makkelijk buiten zou slapen, aangezien ik nogal bang voor insecten ben, maar het ging prima. We hadden een super gezellige groep, elke avond zaten we bij een kampvuur samen na te kletsen en te drinken en de laatste avond na de tour gingen we samen uit.

De dag erna gingen Cynthia en ik alweer op weg naar Darwin. Het was een tweedaagse tour door de outback helemaal naar de top van Aus. De airco was stuk en het was ontzettend heet dus het was zweten in de bus, maar de tourguide maakte er het beste van. Onderweg stopte we bij verschillende plekken en de laatste maakte het meeste indruk op mij. Het was een hot spring, een soort riviertje van warm water (zo'n 28 graden) en super helder water. Het was zo heerlijk na al het zweten in de bus even af te koelen in het water en ik was dan ook de laatste die er uit kwam, haha. In totaal zo'n 3 uur in het water gedobberd. 's avonds sliepen we in een roadhouse, Daily Waters. Het roadhouse had een prijs gewonnen voor beste outback pub en het was erg grappig om te zien hoe ze hun roadhouse versierd hadden. Overal aan elke muur hingen verzamelingen van spullen. Sjaals, ondergoed, bh's, petjes van alles.

De volgende dag kwamen we aan in Darwin en Cynthia en ik vertrokken naar onze couch surfing host. Hier zijn we twee nachtjes gebleven. Het was een aparte ervaring, de host had een life style van couch surfing gemaakt en letterlijk overal sliepen mensen. Ik denk dat we in totaal met 8 andere couch surfers waren. Het was een beetje te druk en de host had ook niet veel tijd om ons te leren kennen omdat hij zoveel mensen in huis had, niet gek haha dus we deden gewoon ons eigen ding. Na 2 dagen zijn we naar een hostel gegaan want we hadden tours geboekt en die vertrokken al heel vroeg. De eerste was Litchfield National park, daar hebben we drie verschillende watervallen met meertjes bezocht. Het was een heerlijke dag. Litchfield is prachtig en het was heerlijk na alle hitte even af te koelen. De volgende dag vertrokken we voor een drie daagse tour in Kakadu national park, ook heel bijzonder. Veel wandelingen gedaan, krokodillen, prachtige watervallen, meertjes en landschappen gezien. Ik zal hier onder wat foto's posten om een idee te geven hoe het er uit zag. Het enige wat jammer was, is dat we in het droge seizoen hier waren. Net na het regenseizoen zijn de watervallen en de landschappen nog een stuk mooier. In deze drie dagen hebben we ook weer gekampeerd en super leuk mensen ontmoet en uiteraard de tour afgesloten met een goede party night in Darwin. Darwin is echt een leuk stadje en ik zou er nog graag terug komen.

Na de kakadu tour gingen Cynthia en ik op zoek naar een shared ride voor een roadtrip aan de west kust. In de verschillende tours hadden we ook wat mensen leren kennen die dezelfde trip wilde doen, maar al een auto gehuurd hadden. Een Franse jongen was ook op zoek naar een shared ride en we konden het heel goed met hem vinden dus besloten we samen verder te zoeken. Al binnen een paar dagen hadden we op Gumtree (de Australische marktplaats) iemand gevonden die een 4 wheel drive had en mensen zocht om mee te gaan reizen. Super!! Nog een paar mensen erbij gezocht en gegaan! Uiteindelijk besloot Cynthia om toch niet meer mee te gaan en nog wat langer in Darwin te blijven.

Nu 1,5 week later ben ik al halverwege de westkust. We hebben al 2000 km gereden en we kamperen overal. Het is een leuke groep mensen, we zijn allemaal heel verschillend, een grappige, gezellige combinatie. Het is weer ontzettend heet, we zijn vanaf Darwin door de kimberleys gereden. Midden in de woestijn met geen airco. Wat een ervaring. We kamperen letterlijk midden in de Savanne tussen al het widlife. Ik heb al heel wat griezelige dingen gezien, van tornado's tot bosbranden tot schorpioenen en vogelspinnen, maar ook de meeste mooie zonsondergang en zonsopgang en zoveel sterren aan de hemel, het is gewoon geweldig.

Nog steeds voel ik elke dag meer liefde voor het prachtige Australie, met zijn extreme hitte en griezelige dieren, maar ook de meeste prachtige natuur en fantastische mensen. Ik wil nog lang niet naar huis! Nu is het plan om nog 2000 km te rijden helemaal naar Perth, nu komen de beste stranden van Aus. Gisteren was ik in Cape Laveque, 250 km boven Broome en ik kan je zeggen ik werd emotioneel van de schoonheid van deze plek. De combinatie van het rode zand, rotsen, aquablauwe zee en wit strand is toch wel echt een magisch aanzicht. We zijn gebleven tot de zon onderging en vandaag naar Broome gereden. Hier even onze wasjes gedaan en naar de bieb geweest, we gaan zo weer de zonsondergang op het strand kijken en morgen weer verder op reis! Wat een slecht leven..

Thanks voor het volgen allemaal!
Veel liefs Roos

  • 07 November 2013 - 11:01

    Peter:

    Alles zien en bewonderen, alles doen en ervaren. Je leeft :-)

  • 07 November 2013 - 11:46

    Jinny:

    Hoi Roos,

    Wat maak je toch een geweldige dingen mee.
    Leuk om op deze manier een beetje met je mee te reizen.
    Nog héél véél reis plezier en geniet je maar drie keer in de rondte.

    ♥groet, Jinny

  • 07 November 2013 - 21:00

    Jacqueline:

    Hoi lieve Roos,

    Wat heb ik weer genoten van je reisverslag en ik kan me voorstellen dat je nog niet naar ons natte kikkerlandje verlangt. Geweldig dat je zoveel verschillende mensen ontmoet. Ik hoop dat je elke dag weer wat moois meemaakt en dat je nog veel ervaringen opdoet.

    Liefs Jacqueline van Teeffelen

  • 09 November 2013 - 19:04

    Mamsel:

    Ik word altijd helemaal blij als ik jou verslag lees. Blijf genieten he lieverd XX

  • 10 November 2013 - 21:57

    Annemieke:

    Lieve Roos, Een groot avontuur, prachtig om te lezen, tijd van je leven, dikke kus Miek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 11790

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

27 Mei 2013 - 30 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: